• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70784
+
-

راه‌اندازی مرکز هوشمند پایش تصویری در  استان

استاندار سمنان گفت: شهرستان سمنان باید تا 3 ماه آینده مرکز هوشمند پایش تصویری و کنترل ترافیک شهری مجهز و به‌‌روز را راه‌اندازی کند.

به گزارش فارس، « علی‌رضا آشناگر» در جلسه فنی و تخصصی استقرار و بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند نظارتی استان سمنان اظهار کرد: جلسه فنی و تخصصی استقرار و بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند نظارتی یکی از نخستین جلساتی بود که در اوایل حضور در استان سمنان برگزار شد و بر تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی این مراکز در استان تأکید شد.

وی گفت:‌ فرمانداران در مورد رصد فعالیت‌های مدیران به‌صورت مستقیم مسئول هستند و شهرداران باید نسبت به برگزاری جلسات با شورای شهر برای اجرای بستر مهم نظارتی و ترافیکی در شهرها اقدام کنند. آشناگر گفت: نصب نکردن دوربین‌های نظارتی و اعمال نکردن قانون از طریق سامانه‌های هوشمند یکی از عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت در داخل شهرهاست. اگر مردم به وجود و استقرار دوربین‌های نظارتی و رصد و اعمال قانون آگاهی داشته باشند، از آمار تصادفات داخل شهری کاسته خواهد شد.

وی بیان کرد: سهل‌انگاری و کوتاهی در مورد نصب دوربین‌های نظارتی و پایش تصویری در شهرستان‌های استان سمنان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و نخواهد بود. استاندار سمنان گفت:‌ سمنان باید با توجه به مرکز استان بودن، شأن و جایگاه خود را حفظ و نسبت به استقرار و راه‌اندازی مرکز پایش تصویری مجهز و به‌روز اقدام کند. آشناگر افزود: فرمانداران با برگزاری جلسات مستمر با شهرداران و شوراهای شهر، در قامت یک نیروی عملیاتی، نسبت به راه‌اندازی و استقرار سامانه هوشمند پایش تصویری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: سهم اعتبارات بهبود امور عبور و مرور در بودجه شهرداری‌ها باید تقویت شود. سازمان برنامه و بودجه از سرجمع اعتبارات استان، مبلغی را برای توسعه و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند نظارتی در شهرستان‌های استان که دارای طرح مصوب هستند، در نظر بگیرد.

استاندار سمنان گفت:‌ اعتباراتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه برای راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و دوربین‌های نظارتی و ترافیکی اختصاص می‌یابد، فقط برای بهبود امور عبور و مرور و نصب دوربین و ایجاد زیرساخت‌ها هزینه شود و با اجرای خلاف این موضوع به‌صورت جدی برخورد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید